torsdag 30 april 2015

viktstatus slutet april

88,3 vägde jag idag. Jag har gjort ett seriöst försök med min idée om förbättringspoäng men såklart ramlat i fallgropar. Jag vill juh ha maximalt med poäng annars känner jag mig lite misslyckad. Tycker frukten har varit bra. Då har jag undvikit det värsta sötsugen med ett äpple eller banan. Det som är bra med poängsystemet är att varje poäng är ett poäng på rätt väg.

Om ni har lagt märke till min vikt tidigare så har den varit skriven ned felaktig. I mitt huvud kan jag inte få in att jag skulle väga mer än 90 kg så jag är inställd på 80. Vägde 80 innan graviditeten. Och var och klättrade över 105 sträcket det sista innan förlossningen.

Men jag tror att lite frukt, promenader, strukturerade frukostar och luncher och mindre sött ger resultat. Kännt mig lite piggare förutom en Bygga-hus svacka. Vi var nära att skriva på papper men fick kalla fötter. Känner mig lite ledsen över det nu när vi bara hittar ruckel och skulle fått ett helt nytt hus för samma pengar nästan.

Nu ska jag bara planera lite bättre så jag kan föra poäng och se om det blir nån förändring. Verkar som N ammar desto mer nu också det borde hjälpa till. Han är dock inte över 8 kg-sträcket än. Men han har börjat äta lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar