måndag 13 april 2015

R Födelsedagspresent, fr jobbet - Nordens Ark

Idag har vi gjort R s 30-års present. Han fick "En skön dag"-upplevelsepaket för ett bra tag sedan. Idag tog vi tag i det och tog oss med lånad bil till Nordens ark. Parken Zoo som R råkade döpa om det till och det är lätt att råka ta efter. Arken Zoo.. Jag menar Nordens ark är ett superbra ställe för utrotningshotade djur som firar 25 år. Och många söta och intressanta djur såg vi. Och vissa såg vi inte alls. Besviken att jag inte fick återträff med ett Lodjur som ville sätta klorna i mig för kanske 20 år sedan. Såg tyvärr inte till några uttrar heller som är så himla söta! Lär bli ett återbesök i framtiden när N har vuxit till sig lite.

Röd Panda, supergullig!! 3 st såg jag. Denna är en och samma som ska upp i sin trätopp igen

Harry potter-ugglor, söta getter (fattigmanskor) och finaste påsktuppen och massa andra djur såg vi. Här är mitt sällskap förutom N som jag hade med mig i vagnen. 



Vi fick med oss N s fadder o hans fästmö.  Trevligt att få sällskap, dock i varsin bil. Vi avslutade dagen med fin mat i Lysekil på NH5. Fungerade utmärkt med N fast det var en del lyftande o grejade för hålla honom på humör. Råkade dunka i bakhuvudet i bordet precis när vi skulle gå men höll humöret rätt väl till trots det onda.

På vägen hem vid regn och rusk så skulle vi ta Lysekil-färjan tillbaka. Verkade gå supersmidigt och tajmat men så hände det något i färjeläget vid pålastning av fordonen. Vi visste inte till början vad. Lastbilar började backa och bilar blinkade och bilar åkte därifrån.  Visade sig att en buss hade kört fast med bakhjulen mellan kajkant o färjerampen... och kom inte loss. Vi tänkte åka därifrån också eftersom det inte kändes som det skulle lösas direkt men det bussen hann kom loss precis innan vi skulle göra en u-sväng. Lite läskigt att sånt kan ske. Bilar hade åkt av innan och frågan är om bussen var för tung eller om det hade glidit isär. Konstigt var det! Då vi just hade snackat om hur säkert det var att åka färja. Med kallt vatten och N. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar