onsdag 8 april 2015

Ecoviva + amning

Vi mest R tänkte till innan vi blev tre. Han köpte och installerade en bänkdiskmaskin i vår hyreslägenhet. Han köpte en robotdammsugare och varannan vecka får vi hem en färdigplanerad matkasse med 5 kg frukt (dock inte färdiglagad tyvärr )  med ekologiska råvaror för N ska få den bästa starten i sitt liv. 

Jag trodde jag skulle hinna laga mer mat än jag har gjort när jag har varit hemma med N men har knappt orkat med det sociala runt att vara föräldrarledig. Jag tror det är skilda världar att flaskamma och amma. Barnet blir mycket tröttare av mjölersättning och sover längre stunder. Barn har extremt små magar. N äter mest hela tiden dygnet runt.. Har börjat bli bättre nu men i början så behöver man få support med städning, matlagning och handla. Knappt så man hinner gå på toa, borsta tänder eller duscha. Äta själv..riktigt bra för amningern och humöret att äta annat än fil. 

Först nu idag har jag och N slängt ihop en måltid från vår matkasse. Kalla mig dålig föräldrarledig som inte passar upp min sambo. Men frågan är vem som har det lättast. Den som är hemma eller den som jobbar. Glad att jag håller ihop. 

Kan verkligen Ecoviva matkasse till er som ska bli föräldrar.. Frukten som kommer med är guldvärd! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar