tisdag 7 april 2015

Hemma igen efter Påsken

Lilla familjen var i år på påsk på Varaschlätta hos mina föräldrar. Min pappa och jag o N började torsdagen med att leta guldägg med fina vinster i, här i Göteborg. Det var Clarion hotel Nordic som hade 200 ägg utlagda i stan. Vi hann även med lite babysång på öppna förskolan Spira. Dock blev det inget guldägg mer än ett fejk som pappa köpte som tröstägg till Roland som hade tagit ett varv med elcykeln innan jobbet. Pappa var i stan för att hämta hem oss med bil. 

Vi hälsade på min farmor och faster med familj i Vara och sedan också min yngsta kusin med familj ute på deras gård i Nossebrotrakten. Trevligt att träffa kusiner på båda sidorna av min släkt! 

Vi provkörde traktor och såg massa tranor och såg till buffel, struts, emu och älg. Det enda lite tråkiga var att vi varken hann äta strutsägget och att det inte hanns med fler än 3 barnvagnspromenader och att min kära moster var hemma sjuk o dålig, så jag inte fick träffa henne. 

N var verkligen i centrum av uppmärksamhet. Vill passa på att tacka min syster för de fina påskpresenterna i form av ett platt påskägg och ett runt till R. Fina nagellack och strumpor och godis och nötter. Mumsigt! Försvann i ett nafs. Jag hjälpte R lite med sina marsipanägg.  

Helgen avslutades med att Pappa/Moffe skjutsade hem oss. Jag körde dock, bra att hålla den talangen i liv. Vi körde via en gård i Alingsås som Roland hade fått upp ögonen för och så titta vi in hus i Kode, Jörlanda och Stora Höga. Verkligen vackert i Stora Höga med vy över sandstrand, havet, Askeröfjorden med Tjörnbron. Inte superfarligt långt att pendla till Göteborg heller men priserna var över vår budget de som ligger närmast havet. 

Idag hade jag tänkt att träna och det fick bli  i form av uppröjning hemma av saker från påskutflykten. N har fått ärva lite kläder och gå-leksaker från min kusins tre barn. De tre E:na, så det blev uppackning av det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar