fredag 17 april 2015

Viktstatus + Förbättringspoäng

Förra viktstatus så låg jag under 90... Nu ligger den över 90 igen.. 90,2 kg, det kunde ha varit värre, såklart! Kanske har jag varit uppe i 83 och vänt och det är juh postitivt att jag är tillbaka på rätt spår igen. och inte är sjuk. För jag vet inte hur det har varit med vikten över godishelgen påsk eller efter heller förrän nu.. Men igår bestämde jag mig för att börja ta det lilla fina.  Därav invägning idag innan frukost.

Behöver inte unna mig eller falla för frestelsen. Ofta är ju inte socker och snacks bra bränsle eller byggstenar till kroppen ändå. Blir juh inte gladare. 

Tänkte försöka samla poäng! Allt blir så mycket roligare och mätbart då. totalt 25 poäng kan jag få per vecka. Då kan man också ställa det mot ev. utebliven viktminskning.

Har som mål att


  • Undvika äta godis, kakor, läsk, jos, 1 dag i veckan. Om jag faller för frestelsen tidigare blir det inget på Lördag. (ger ge 6 poäng totalt)
  • Redig frukost 7 dagar i veckan (djup tallrik och 2 små knäckebröd) (ordentlig lunch gärna också men det är bara en bonus) (7 poäng)
  • 3 frukter per dag. (smoothies räknas inte)  (7 poäng)
  • 3 pass (på en halvtimma styck, gärna ett tillsammans med R) (3 poäng)
  • 2 långa promenader. (ca 6 km minst styck, gärna med min syster!) läs mer om promenader på:  http://iform.se/traning/traningsformer/ga-dig-smal (2 poäng)
  • göra lite knipövningar och skratta mycket oxå.. Men det är utanför poängsystemet.  









2 kommentarer:

  1. Heja, heja syster! Tror att du kommer fixa det superduper. Om du lyckas få 110 poäng på 4v så bjuder jag dig på bio! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. max poäng 25 x 4 veckor = kan högst bli 100. Inga poäng mer även om jag gör mer.

      Radera