tisdag 7 juli 2015

Klipp och sling

Äntligen ska jag till att fräscha upp mitt hår (trots min pågående förkylning, hoppas jag orkar och inte smittar). Risigt, slitet och tunnt har håret blivit efter graviditeten och av starka barnnypor. Det känns superbra att unna sig/kosta på sig ett frisörbesök. Jag har snackat om det länge nu men har inte blivit av ändå mkt pga ett visst ekonomiskt motstånd inom familjen. ("finns juh bättre saker att lägga pengarna på")
Jag har lärt känna en frisörska via min mammagrupp. Hon är jätterar och glad så nu hoppas jag på att hon får liv i mitt långa mamma-hår med ett soligt leende och en sax!  Planen är Klippning fast behålla längderna och ljusa slingor är tanken.

Delar en Före-selfie till er så får jag ta en Efter-selfie när jag är klar i frisörstolen. Kan inte bli sämre, den saken är ett faktum och speciellt gäller detta min lugg.

2 kommentarer:

  1. Maria undrade faktiskt var du hår med ditt hår för det är så fint och välskött. Du får tipsa henne. Kram T

    SvaraRadera
  2. Maria undrade faktiskt var du hår med ditt hår för det är så fint och välskött. Du får tipsa henne. Kram T

    SvaraRadera