söndag 5 juli 2015

I veckan: matta + sjukdom

I veckan har jag och N fortsätt vara förkylda och lyckats smitta familjeförsörjaren. Superläskig förkylning som sätter sig i halsen med följd kli-hosta och känns i bihålor o öron. (Snor som liksom rinner ned i halsen och fastnar där)

Hoppas nästa vecka blir bättre men jag tvivlar dock på det att vi blir friskförklarade.. Bara R har feber nu men värmen gör att vi sjuklingar sover sämre än vad som skulle vara hälsosamt.
Skulle träffa föräldragruppen och få besök från en vän på nu tisdag och hade tänkt att klippa o slinga mig ( klipp nu min lugg själv två gånger med varierande resultat). Superful i min knasiga lugg nu! Får se hur det går med de planerna eller om vi får ställa in..

Mattan! Jultomten kom till slut med min lovade sthlm design house matta. Den låg i hallen och bara väntade på att upptäckas. Jisses, vad glad jag blev. Sken upp i ett leende idag oxå. Spritt foto på den på min instagram Missu1982 men var tvungen att ta två foto till på den tänkta köksmattan, som efter upptäckten i hallen hamnade i vårt sovrum.

Varit ute på 13 km promenad med min karl i veckan. Kändes i fossingarna. Dock bra med nån långpromenad då känns andra avstånd i perspektiv kortare. Bra tips för att komma över tröskeln att gå medellångapromenader. (liksom lättare) och på korta skuttar man ut.

Något mer att nämna?! Blivit sponsrad med en bättre förhoppningsvis bloggskrivar-app. Så idag blir det bad och sallad och imorgon inrapportering av vikter.

Delar lite foto på min Gullunge oxå! 9 månader är han hipp hipp hurra!! 🙌

1 kommentar: