tisdag 2 december 2014

Sparkling life

Idag var det vägning av N och mig. N fick också möta barnläkaren. N hade gått upp lite men han bygger ju muskler i babygymmet. Fick remisser till ögon och öron. Ögon för ev. en liten skelning på ena ögat som är vanligt att ha i hans ålder. Och öra för att kontrollera hela örat pga av pluppen/utskottet framför ena örat. Ingen fara!

Jag livade sedan upp mitt liv med ett besök på biblioteket och N lånade sina första böcker. Det var tillsammans med föräldargruppen dock var det dålig uppslutning. Det blev lite rim- och ramsaböcker och sång- och pekböcker. Hoppas N är stor nog att ta till sig.. Det börjar runt 3 månader och han är imorgon 2 så det gäller att börja i tid. Lätt att sjunga tycker jag men svårt att komma ihåg hela sångtexter.

Lyxade till det på hemvägen och köpte mig ett nagellack. Det blir man inte tjock av. (Inget hade hänt på vågen sedan senast jag rapporterade förresten.) Tänkte att det passade bra på en aningen sliten småbarnsmamma som jag. Fick på Ica vara med i en kundundersökning om triss-lotter. Det var spännande att se framtidens lotter. Jag fick som tack ett guldpresentkort med en biobiljett. Nu är jag så fin så om naglarna! .. och får se till att det sker lite framsteg på vågen.. känns som glassbåten ligger kvar i hamnen fast den borde ha sjunkit eller lastat på lite ister och begett sig till nästa hamn.  


Apolosophy Nail Polish 34 Sparkling Champagne 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar