fredag 5 december 2014

Letar boende

Det nuvarande billiga och centrala boendet kommer bli för litet när vi vill att N ska bo i eget rum. Redan idag tycker vi nog att vi saknar ett kombinerat hobby-/"kontor"-/gästrum, hiss och en bra uppväxtmiljö för ungen. Vi är ute efter en lägenhet, radhus, hus eller kanske tillockmed en tomt. Vi har inte riktigt bestämt oss, inget lätt beslut. Dock har vi en drömhus-lista. Så klart har vi alla har skrivit massor på den. Min katt Oskar har även önskat sig ett inglasat uterum/balkong. Men det mesta handlar om läget för det andra kan man fixa oftast. Låter kanske lite mesigt men så länge jag får bo med min sambo och N förstås och ha kvar Oskar så är jag nöjd,

En punkt på min del av listan är att kunna ha ett Aroma-äppleträd. Jag hoppas det går att ordna och inte grannar skulle bli arga om trädet gav skugga.

Vi vill nog inte heller ha något för fixat och betala för det utan hellre sätta vår prägel som vi vill ha det samtidigt vill vi juh naturligtvis inte ha ett renoveringsobjekt, speciellt inte om mäklaren skriver det för då borde stället rivas.

Tankar  om detta? Hur vill du har det? Bor du i ditt drömboende?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar