måndag 12 januari 2015

ZzzZzz

Sover gör han mycket bättre nu. Eller snarare mer ihållande så jag får sova längre om det inte vore för jag är van att vakna och måste titta till honom så han verkligen sover och är i livet. Det finns juh alltid en oro där fast det är extremt ovanligt i Sverige. Det finns juh massa regler hur de ska sova säkert. Här är några:
Sova i egen säng
Kunna röra benen fritt
Sova på rygg
Vara lagom varm
Sova med napp ( det gör inte N)
Har lätt filt, ej täcke ? (Nu har han täcke)
Ej gosedjur i sängen
Eller snöre..
Spjällskydd så man inte utsätts för drag och att fastna med händerna
Alkoholfria föräldrar
Eget täcke
Sova med fötterna längst ner fotändan (lycka till säger jag)
Rökfri miljö

Nu är jag skrämd från att ta mig kollektivt trots det är mitt enda sätt förutom att gå. Går ett virus nu som är skit att få för barn under 6 månader. Sätter sig just på andningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar