måndag 12 januari 2015

Resa med västtrafik

Vi har i familjen bestämt oss att leva utan bil tillsvidare. Kommer en dag då vi säkert vill ha annat än taxi, hyrbil, lånebil, provkörningsbil. Detta innebär att man är starkt beroende av västtrafik. När jag skulle hem till mina föräldrar lilla Arentorp kollektivt var jag tvungen att släppa mig babyskyddet (bilbarnstol). Det går ju knappt några bussar till eller ifrån Arentorp. Sedan är bytestiden på 40 min? Rätt länge för en resa som tar lite drygt en timma med bil dörr till dörr.

Jag upplevde systemet med att stämpla ut ännu värre än tidigare då jag behövde jaga hjälp att lyfta ut barnvagnen. Detta kostade mig 60 kr extra. Dessutom så blev jag typ inte trodd på när jag sa att jag steg på i Vara fast kortläsarens gps var felinställd på Mariestad. Resan kostade 30 kr mer och tågvärden sa att det stod felaktigapriser på västtrafikshemsida trots höjnimgen?! Fått tillbaka pengarna men inte min tilltro till västtrafik.

Dessutom så luras man att ta Sj- tåg fast man inte alls kan ta dessa pga om man reser m kontoladdning. Borde märkas ut tydligare. Jag såg det som tur i sista sekund så jag hann med ett tidigare tåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar