måndag 12 januari 2015

Barnsångstund

Jag tänkte vara mer strukturerad i mitt pedagogiska arbete med N. Här är listan på den dagliga sångstunden. Jag ska försöka skapa lite rutiner. Bra vid läggdags för insomning och säkert bra inlärning av ord.

Viktiga ord att lära sig ;-)  Dansa, gurka, grön, strumpor, skor, bror, underlat, cola, glass, veckodagarna, lamm, ull, far, mor, mamma, simma, anka, vän, solen, apa, natt, båt, oväder, fisk, såg, hatt, ekorre, svans, kottar, barn, spindel, regn, klättra.
Och att vara snäll mot djur och att ingen är som du, ta det hakuna matata och klappa händerna om man är gla!

Blir nästa sugen att skriva nån rolig barnvisor och måla pekböcker själv. De är så himla tråkiga pekböckerna! Vad tycker ni om min lista. Nån mer låt som jag borde ha? Dansa min docka går bort.. Så fånig!! Vad är det för text egentligen? "Dansa min docka medans du är unger när du blir gammal så blir du så tunger"?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar