måndag 29 april 2013

Personer med Kamphundar

Vissa personer med hundar har ingen respekt att det finns människor som är hundrädda. Jag är hundrädd för jag har blivit anfallen två gånger. Jag har verkligen alltid varit försiktig runt Hundar och Hästar. Ägarna säger att hundarna är snälla, så snälla! Och så får man lita på det. Vad ska man göra?
Och så har det skett att jag har blivit anfallen. Hunden kanske känner att jag är rädd. Hästar känner det definitivt. Jättedåliga erfarenheter av hästar.

Iallafall tycker jag andra hundar är otäckare än andra, såkallade kamphundar. Jag tror de är "lite" smartare än andra hundar och är lättare att misslyckas med om de blir understimulerade eller skrämda/stingsliga. Mer känslomässiga.

Jag tycker också att det ofta är fel sorts människor som har dessa hundar. Personer som vill ha tuff attityd eller vill skylta med det. Personer som ofta är extremt osäkra på sig själva.
Det stämmer säkert inte i allafall men jag har fått mina fördomar bekräftade flera gånger om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar