onsdag 26 november 2014

Jodåsåatt...

Igår tränade jag för första gången på mycket mycket länge. Kände mig sliten och blev svettig men inte flåsig. Valde ett bas-jympapass då jag vill undvika hopp pga. bäckenbottenmuskelaturen som jag inte är vidare toppform i. Det har gått 10-11 månader nästan sedan senaste träningstillfället. Ville inte riskera något med graviditeten. Cyklade endast till jobbet men var också riktigt trött i början och slutet. Hann med två skidsemestrar i Åre. Önskar dock att jag hade tagit upp träningen i mitten-perioden av graviditeten. Sista tiden innan beräknad ankomst av N pga av jobbet så fick jag havandeskapspenning/graviditetspenning.

Men igår smällde det alltså. Jag sa till min förstående sambo att jag blir en gladare människa av träning och han sa att han ställer upp som han har lovat. Jag har sagt att jag vill träna och han har sagt att det inte ska vara några problem. frågan är hur jag ska lägga upp träningen nu?

Iallafall så jag tog en promenad och gratis båttur med barnvagnen till Lindholmen och promenad till Eriksberg F&S. Jag fick som bonus följe av en god vän en bit av vägen då han hade varit i stan. Sambon mötet mig där och gick hem med barnvagnen efter amning och blöjbyte medans jag tränade. Sedan åkte jag hem så fort så möjligt så det skulle klara sig med 2-timmars intervallerna med amningen för N. Det fungerade juh! Egentid och en gladare människa och så får dessutom sambon egentid med N och kanske en behövlig promenad han oxå.

Denna veckan är full med aktiviteter. Ett föräldrarkurs/möte i måndags och en mammagrupp idag. Och så var det efterkontroll på mig även det i måndags. Barnmorskan rekommenderade mig hormonspiral. Jag är riktigt anti hormoner men denna skulle vara i  3 år och ha lägre halt och vara lokalt verkande. Vi bokade in ett till möte då vi ska ta oss en titt på hur det står till där nere och sätta in en spiral. Osäker dock ändå när det gör ont också med insättning så nära jul och om det verkligen är nån ide då jag vill ha ett syskon till N och få barnafödandet överstökat.

Hormonspiral-biverkningar kan vara viktökning.. och acne. Det är man juh sugen på?! NOT!, verkligen inte.

Ingen vägning av N denna veckan så jag får väl ställa mig på vågen ändå.. Han skrek massor igår för en krånglade mage runt midnatt men jag var extremt tålmodig och vid gott mod, Det var med all säkerhet träningen som gjorde susen.

Dagens vikt innan frukost är: (spännande va?) 91,5

Åt rätt håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar