tisdag 11 november 2014

Jag är tillbaka med två uppdrag

Hej hej, saknat mig? 

Här på min blogg har det stått still en tid som ni kanske har märkt...men nu ska det bli ändring på det. Hoppas ni börjar eller fortsätter följa mig! Lämna gärna en kommentar!
Jag finns att följa på instagram missu1982 också där jag har och är rätt aktiv.
Det finns förklarliga skäl till varför bloggen hamnade i dvala.. Eftersom jag har varit bland annat gravid, riktigt trött och haft svårt att träna var liksom inte viktminskning eller ens hålla vikten aktuellt. Kan redan nu varna för längsta blogginlägget men samtidigt har jag mycket skrivande att ta igen, eller hur?! 
Men nu är det dags att gå ner till min målvikt. Planen är att väga ca. 65 kg.. Eller typ Hitta min trivselvikt runt 65-70 i en sund kropp och knopp. Men först ska jag ned till min vikt innan graviditeten typ 82-83 kg. Sedan till 77 för jag så riktigt fin ut då.. Se bild.. För 55 veckor sedan togs den. 
77 kg.. inte nöjd men nu vore jag lycklig om jag vägde det




















 Sedan till 68 kg och sedan ner för att testa 65.  Nya tag och som nämt en aktivare hurtigare blogg. Är mamma numera till ett oktoberbarn (N). Vägde nästan 106 kg när jag "ploppade" ut N.

Knodden
Jag tänkte rapportera vad han väger samtidigt passa på att väga mig själv så invägningen blir i samband med bvc-besöken. Så han min knodd ska öka i vikt och jag ska minska. Bådas vikt ska jag jobba på. Dock får jag inte vara för extrem. Jag har juh ändå gått upp i vikt i 9 månader och när man ammar så är det inte bra att banta. Värst hurtig är jag dock inte nu.. Ligger mest ner och ammar... Är trött och ser gamla och nya säsongen av paradise hotel. Riktigt låst.

Igår var en riktigt kass dag och natt till idag dock! Började rätt bra, skulle utföra styrelseuppdrag som har dröjt alldeles för länge och besöka barnavårdscentralen (bvc) för vägning mm av N. Kände mig pigg och fixade mig.. Nya promenad-kläder.. Åt frukost med sambon och hade gott om tid så jag hann panta burkar och min lilla knodd lyckades kissa ned sina kläder. Jag lät inte det få ner mitt humör fast jag tyckte det var lite retligt förstås.

ny puma-mössa och varmare model regnjacka. min gamla jacka
var 10 år gammal och ful som stryk. här 94 kg

På bvc sa hon att jag skulle amma mer! Vet att jag inte har varit lika intensiv med att passa på N men samtidigt så har han inte skrikigt på mig om mat. Däremot har han varit svårflörtad och börjat få upp mjölk och in luft. Jag tror att nappen har fått honom till en dålig sugteknik.. Vilken är extremt tråkigt då han och jag hade ett bra samarbete. Jag får också höra från alla håll att jag ska ut med barnvagnen mer och röra mig.. Då blir det naturligt mer sömn för Knodden och mindre sömn för mig. Och naturligtvis minskad amningstid. Jag får inte ekvationen att gå ihop när jag knappt hinner borsta tänderna eller städa.. laga mat samtidigt börjar mamma-grupperna och föräldrarkursen. 

N är den blå linjen och den gröna är typ det normala snittet"

Kände mig rejält misslyckad och fick dåligt samvete. Se N:s vikttabell. Mitt enda uppdrag som mammaledig är att få N att växa och frodas. Jag ställde mig dessutom på vågen här hemma efter frukost och den visade en uppgång.. Var nere och nosade på 92 kg men väger ca 94.

Jag har gått ner från högsta gravidvikten innan förlossningen med mer än 10 kg på ca. en månad men då är det moderkakan, ca 4kg-bebis, svullnad och fostervatten som har försvunnit.
Så 94 till 77 får bli första målet.  Med första delmålet är under 90 .. Solarie eller ansiktsbehandling blir det då.. blekfis pga man inte ska sola när man är gravid pga hormoner.. Massage vore något annars.. så stel i kroppen. främst axlar och rygg av allt ammande, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar