måndag 10 juni 2013

Sjuka Friskis&Svettis regler

Borttappat kort

Obrukbart eller förlorat kort ersätts mot en avgift på 100:- 
Min kommentar: ?? Ärligt om det slits ut eller tappas bort och spärras.. Ska det verkligen kosta 100 kr då? Däremot kan man bara registera sig i kassan med legitimation så kan man skit i kortet så slipper man slarva bort ett till. Förlegat att ens ha ett kort. Kan juh vara kopplat till leg;et på en gång eller på västtrafik-kortet. 
"Har du blivit bestulen på kortet visar du upp din polisanmälan så får du ett nytt kort kostnadsfritt."
Min kommentar: Om man har blivit bestulen så behöver man inte betala något? SÅ den som är slarvig och låter en brottsling ta kortet? Den slipper betala.. Den som inte vet om den har blivit bestulen.. Den får betala? 

Om jag är bokad och missar mitt pass, vad händer?

Om du missar att boka av ditt pass i tid så ger vi dig en varning. Om du missar att boka av 3 pass så spärras ditt kort för bokning (du kan fortfarande träna på drop in). Du låser upp ditt kort i vår medlemsservice mot en avgift på 100 kr.
Min kommentar: Det som inte framkommer är att detta alltid kommer förfölja en om man är trogen medlem. Det rensas aldrig. Det avskrivs inte. Om jag är medlem i 25 år och missar tredje gången ett bokade pass så får jag betala. Om ens 100 kr eller 120 (om man tänker på inflationen). Däremot om jag slutar som medlem och går med igen så nollas det? 
Jag kan tycka om man inte har missat en passbokning på ett halvår ett år från senaste tillfälle så borde det nollas. Jag tycker det verkar mest en anledning för att F&S ska få in mer pengar. Ärligt så tror jag verkligen inte folk gör det med flit. Det som bokar vill gå. 
Tyckte det var intressant att jag däremot kunde gå och pricka av mig och skippa passet och då slippa en prick. Så den som är frisk nog att springa och avboka sig men inte gå på passet ska ha en förmån till skillnad från den som verkligen inte kan ta sig dit eller bor tillräckligt nära?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar