fredag 6 april 2012

Utförlig vägning

Som jag har lovat.. Jag lovar ibland alldeles för mycket här på bloggen (inte berättat vad mitt akvarium kostade i slutändan med alla grejer, kvittona slängde jag häromdagen, inte heller har jag vägt mig direkt på torsdagar och måndagar som jag utlovat) Men jag utlovade att väga mig utförligt när jag hade tillgång till mina vågar hemma igen.

SÅ : 90,3 kg vägde jag idag på min badrumsvåg men så har jag också en dyr specialare till våg som jag förvarar i köket. (dock ingen mat/bak-våg som man väger upp socker , mjöl och sånt på) På den vägde jag 90,7. BMI 32,9. 44% fett, 25% muskler. Trist att inte vågarna stämmer med varandra vilket faktiskt har inträffat förut.

Det som jag kan utläsa från tidigare vägningar oberoende av vikt (för jag har juh vägt mindre förra året än 90 kg). SÅ är det att jag har minskat fettprocenten i förhållande till min vikt. Jag känner mig starkare i kroppen. Jag tänker använda dessa siffror nu som utgångsvikt. Nu ska jag verkligen äta frukost. Jag funderar på en promenad också men först in med tvätten i maskinen. (en massa att göra)

 Jag passar på att bjuda på en fin bild på min finfina dubbelhaka och vältränade arm ; )

Imorgon ska jag hem och fira påsken med min moster och min minsta kusin på mammas sida och hennes familj. Och så ska jag nog få träffa min morbror och hans finfina fru. Jag har juh tänkt att unna mig bara i Farmors sällskap så det blir att hålla igen så gott som det går.

1 kommentar: