söndag 15 april 2012

Tankar och vikt.

91,8 vägde jag idag och igår. Det är ju inte direkt skoj då jag måste passera under 90!! 


 Men samtidigt har jag inte varit ett hälsofreak med alla påskägg runt omkring mig. Jag lovar mig själv en sak men verkar strunta i det. Jag vet inte riktigt vem jag lurar!!?


 Men nu är påsken över för min del. Det får bli strängare tag. Jag skippade en flytt-pizza och mötte upp Jonathan som var sugen på pizza. Jag fick det att bli avhämtning på Slimfood "För det kostmedvetna folket är vi ett utmärkt alternativ om du vill avnjuta en hälsosam sallad eller en fräsch sushirätt. " 


Sedan blev det ändå subway-macka och MASSA fika på stan och kvällen avslutades med mycket liten ostkaka (med kanel, skivad banan) då vi inte orkade äta upp Slimfood-salladen efter allt ätande.


Så idag börjar jag dagen med kesella, en fralla med skinka. Jag ska äta gårdagens sallad och så har vi en grillad kyckling som behöver ätas upp. Så ska jag också iväg och träna. Jag ska avklara lite arbetsuppgifter också så jag inte går och har dåligt samvete över dem.  För när jag har dåligt samvete så går jag och lägger mig eller tröstäter för jag mår dåligt och då mår iallafall inte jag bättre.  


Måste komma iform! Mentalt skulle det kännas bra att genomföra Göteborgsvarvet bara för att känna sig någorlunda lyckad.  DÅ  är det bra om man inte har kondis att inte ha så många kilo att släpa runt på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar