fredag 29 april 2016

Antihalk

Ikväll har jag varit duktig och tejpat trappstegen i vår långa svängda trappa med fönster. Vi har halkat i den både jag och R. En gång hängde N med i fallet då han var i famnen men som tur var gick det bra med båda parter. Tack å lov!

Trappen kommer säkert bestå av andra faror som felplacerade leksaker.. men halkrisken är alltså numera minimerad. Klapp på axeln!

Idag är första dan som jag är ensam allena hemma då mina killar är i Japan. På resan följde Ns farfar med då de besöker Ns farbror som jobbar där men just nu njuter av ledig liksom många andra japaner. Lite orolig för jordbövning i Tokyo. Stan ligger mitt på skarven mellan tre plattor i rörelse. Då är lite halk i en trappa som en myra mellan tårna att oroa sig för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar