fredag 20 januari 2012

30-års firande planer


Nu har jag tagit tag i mitt 30-årsfirande och det slutade med två inbjudningar på fejjan. (facebook)

Det ska bli drop in hemma hos mina föräldrar (fralla&ev. cupcakes, ska bara övertala syster) på helgen och så ska det bli en drink och räkmacka på stan, min dag, som är en tisdag. Jag jobbar sent så det blir after work, nära midnatt.

Känns konstigt och ändå inte att man ska fylla 30 år. Det är roligt men samtidigt får det mig att tänka på typ min yngsta gymnasielärare/högstadielärarpraktikant som typ var runt 30 år. Han verkade rätt gammal men såg rätt ung ut jämfört med de andra lärarna. (De lärarna som hade hängt med på högstadiet så länge att de hade hunnit undervisa min faster och övriga generationer i minst 30 års tid.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar