fredag 21 september 2012

TELE 2 - Ett riktigt skitföretag!

Jag skriver detta inlägg för jag är så skitförbannad på TELE 2 som jag är kund hos i dagsläget. Vilket jag inte kommer vara länge till. När kontraktet tar slut så kommer det vara Hejdå! Never again.

- De skiter fullständigt i sina kunder. Säger att de ska återkomma i ärenden och gör inte detta.

- De säger att det kostar 50 kr att få ett nytt Sim-kort (när man har blivit bestulen på det) men egentligen är det gratis om man hämtar ett nytt i butik? Kan de inte informera om det??

- Om man spärrar sin telefon så får man inte ett spärrintyg skickat till sig, inte ens en förfrågan? Och detta krävs och är obligatoriskt om man har deras "försäkring" för att göra en förlustanmälan till dem.

- Man får inte byta en obruten förpackningen en dagen efter köp pga. av att abonnemanget är låst? Däremot om man skulle tecknat abonnemanget med telefon en dag tidigare hade det varit helt okej att byta telefon. Jag fick byta till slut mest pga av extrem envishet och visheten att de inte har rätt att göra så.
De ställde frågan.. - Du har väl öppnat plomberingen? OCH nej, det hade jag inte till deras stora besvikelse.
 
- Man kan inte gå till olika TELE 2- butiker (Tydligen är tele2 ingen kedja?) Jag måste åka ända till Frölunda varje gång fast jag inte har några som helst ärenden där bara för jag råkade teckna abonnemanget där. Envisare butikchef får man förresten leta efter.

- Det går inte att ringa direkt till butiken. Och mail svaras sporadiskt på.

- De kan inte sätta igång ett autogiro korrekt eller skicka ut papper heller för den delen trots påtryckningar. Stenåldersmetoder och försegat system.


Inga plåster på såren. Inga ursäkter eller erkännande om dåligt kundbemötande. Hoppas de gör sig själva en tjänst och sänker sig själva?! Hoppas TELE 2 läser detta och kunder som funderar på vilket mobilföretag de ska välja. Om det är är några frågor så går det bra att kommentera.






1 kommentar:

  1. Håller med dig men telenor är inte så jäkla mycket bättre.

    SvaraRadera